Regulamin sklepu internetowego
Dom Kolekcjonera FORTIS
§1
Postanowienia ogólne
1. Sklep internetowy działający
pod adresem www.dk-fortis.pl prowadzony jest przez Salteq
Sp. z o.o., z siedzibą w Jaworznie, ul. Inwalidów Wojennych 10, 43-600
Jaworzno, która wpisana jest do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru
Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy Katowice-Wschód w Katowicach Wydział VIII
Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem: 0000842762, NIP:
6322025687, REGON: 386136097.
2.
Regulamin
określa zasady korzystania ze sklepu internetowego, składania zamówień,
dostarczania zamówionych produktów, uiszczania ceny sprzedaży, prawa
odstąpienia od umowy oraz zasady składania i rozpatrywania reklamacji.
3. Kontakt ze Sprzedawcą możliwy
jest pod adresem e-mail: kontakt@dk-fortis.pl, telefonicznie: 510-709-456 i
pod adresem: ul. Inwalidów Wojennych 10, 43-600 Jaworzno.
§2
Definicje
1.
Klient
– osoba
fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości
prawnej, która dokonuje zakupu w sklepie internetowym.
2.
Konsument
– Klient
będący osobą fizyczną dokonującą zakupu niezwiązanego bezpośrednio z jej
działalnością gospodarczą lub zawodową.
3. Przedsiębiorca na prawach
konsumenta –
osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio
związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści
tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej
przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej
4. Sklep – serwis internetowy dostępny pod adresem:
www.dk-fortis.pl, za pośrednictwem którego Klient
może składać zamówienia. Przez Sklep rozumie
się także, w zależności od kontekstu sprzedającego –
Salteq Sp. z o.o., z siedzibą w Jaworznie, ul. Inwalidów Wojennych 10, 43-600
Jaworzno.
5.
Towar – produkty oferowane do
sprzedaży w Sklepie, w szczególności przedmioty historyczne, kolekcjonerskie, repliki, pamiątki, broń biała, pocztówki, broń pozbawiona cech
użytkowych.
6.
Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
§3
Informacje o Towarach
1.
Wszystkie
Towary oferowane w Sklepie są legalnie pozyskane i nie pochodzą z nielegalnych
źródeł oraz jeżeli zachodzi taka konieczność posiadają odpowiednie certyfikaty
dopuszczające je do swobodnego obrotu.
2. Opisy Towarów zawierają
informacje o ich pochodzeniu, stanie zachowania oraz ewentualnych certyfikatach autentyczności i w razie konieczności o fakcie wystawienia przez Centralne Laboratorium
Policji certyfikatu o pozbawianiu cech użytkowych oferowanej broni.
3. Niektóre Towary
mogą być objęte
dodatkowymi przepisami, w szczególności ustawą z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie
zabytków i opiece nad zabytkami.
4. Sklep zastrzega sobie prawo
do zmiany cen Towarów, wprowadzania nowych Towarów do
oferty Sklepu, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych.
§4
Składanie zamówień
1.
Zamówienia
można składać za pośrednictwem strony internetowej Sklepu przez 7 dni w
tygodniu, 24 godziny na dobę.
2.
W celu
złożenia zamówienia Klient wybiera interesujące go Towary, dodaje je do
koszyka, a następnie przechodzi do formularza zamówienia.
3.
W formularzu zamówienia Klient podaje
dane niezbędne do realizacji zamówienia: imię i nazwisko (lub nazwę podmiotu), adres dostawy, adres
e-mail, numer telefonu oraz wybiera sposób dostawy i płatności.
4.
Wraz z dokonywaniem zamówienia Klient przekazuje także informację o konieczności
wystawienia faktury VAT (w razie zawarcia umowy) oraz dane do wystawienia ów
faktury. W razie niepodania ów danych, Klient traci możliwość otrzymania
faktury VAT.
5.
Złożenie zamówienia stanowi ofertę
zawarcia umowy sprzedaży.
6.
Po złożeniu
zamówienia, w razie
zaakceptowania przez Sklep oferty, Klient otrzymuje na podany adres e-mail potwierdzenie przyjęcia
zamówienia do realizacji.
7.
W razie
niepotwierdzenia przez Sklep zamówienia ulega ono wygaśnięciu i nie dochodzi do
zawarcia umowy sprzedaży. Sklep może bez podawania przyczyny odmówić akceptacji
każdej oferty (zamówienia), w szczególności może odmówić akceptacji oferty
(zamówienia) w razie, gdy Klient ma względem Sklepu niespłacone wierzytelności.
8. Kontakt ze Sklepem odbywa się za pośrednictwem konta Klienta, telefonicznie, mailowo lub w drodze korespondencji „tradycyjnej”.
§5
Ceny i płatności
1.
Wszystkie ceny produktów podane w Sklepie
są cenami brutto (zawierają podatek VAT) i wyrażone są w złotych
polskich (PLN).
2.
Do każdego
zamówienia dołączany jest dokument sprzedaży: paragon fiskalny lub faktura VAT.
3. Klient ma możliwość wyboru następujących form płatności:
o przelew tradycyjny na konto bankowe Sprzedawcy,
o płatność za pobraniem
przy odbiorze przesyłki,
o płatność elektroniczna za pośrednictwem systemów płatności online.
4.
W
przypadku wyboru płatności przelewem tradycyjnym, Klient zobowiązany jest do
dokonania płatności w terminie 7 dni od dnia złożenia zamówienia.
§6
Dostawa
1.
Dostawa produktów realizowana jest na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej oraz, po uprzednim uzgodnieniu, na terenie innych
krajów.
2.
Koszty
dostawy są wskazywane Klientowi w trakcie składania zamówienia i są uzależnione
od wybranego sposobu dostawy oraz wartości zamówienia.
3.
Termin
realizacji zamówienia wynosi od 2 do 7 dni roboczych od momentu zaksięgowania
płatności na koncie Sklepu.
4.
W
przypadku produktów o szczególnym charakterze (np. zabytki wymagające
specjalnych zezwoleń lub Towar wymagający szczególnego rodzaju transportu) termin realizacji zamówienia może ulec wydłużeniu, o czym
Klient zostanie poinformowany.
§7
Prawo odstąpienia od umowy
1.
Zgodnie z
ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Klient będący Konsumentem
lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta ma prawo odstąpić od umowy zawartej na
odległość bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia otrzymania produktu.
2.
Aby
skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient powinien poinformować
Sprzedawcę o swojej decyzji poprzez jednoznaczne oświadczenie (np. pismo
wysłane za pośrednictwem operatora pocztowego lub pocztą elektroniczną).
3.
Klient
może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.
4.
W przypadku
odstąpienia od umowy, Klient zobowiązany jest do zwrotu Towaru
w stanie niezmienionym i niepogorszonym.
5.
Sklep ma prawo odmówić
przyjęcia zwrotu Towaru i uznania
odstąpienia od umowy za
niebyłe w przypadku, kiedy zwrócony produkt nosi wyraźne ślady użytkowania,
jego stan został pogorszony i/lub
Towar został zniszczony. W takim wypadku Sklep odsyła Towar z powrotem do
Klienta, na jego koszt.
6.
Koszty zwrotu Towaru
ponosi każdorazowo Klient.
7.
Prawo do
odstąpienia od umowy na powyższych zasadach nie przysługuje Klientom będącym
Przedsiębiorcami innymi niż Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.
8.
Sprzedawca dokonuje
zwrotu płatności przy użyciu takich samych sposobów
płatności, jakie zostały użyte przez Klienta w pierwotnej transakcji,
chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie i nie będzie ono
związane z konicznością ponoszenia przez Sklep dodatkowych kosztów (lub strat).
§8
Reklamacje
1.
Sklep
jest odpowiedzialny względem Klienta, jeżeli sprzedany produkt ma wadę fizyczną
lub prawną (rękojmia) zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego, z zastrzeżeniem §
11.
2.
Reklamacje należy
składać na adres
e-mail: kontakt@dk-fortis.pl lub pisemnie na adres siedziby Sklepu.
3.
W reklamacji należy podać dane Klienta, opis wady oraz żądanie
Klienta.
4. Sprzedawca
rozpatruje reklamację w
terminie 14 dni od dnia
jej otrzymania.
§9
Własność intelektualna
1.
Wszelkie materiały dostępne w sklepie
internetowym, w tym zdjęcia, opisy produktów,
grafiki oraz układ strony, stanowią własność Sklepu lub zostały użyte za zgodą
właścicieli praw autorskich.
2.
Zabrania się kopiowania,
rozpowszechniania, modyfikowania oraz wykorzystywania w celach komercyjnych jakichkolwiek treści ze Sklepu bez uprzedniej pisemnej
zgody.
3.
Wszystkie treści cyfrowe
(E-booki) dostępne na stronie Sklepu objęte są prawem autorskim oraz dostępne są w formatach PDF oraz ePub i MOBI, przy czym każdy z e- booków ma format podany przy opisie
Towaru.
4.
Klient ma prawo do przechowywania pliku na twardym
dysku swojego komputera
oraz innych nośnikach elektronicznych, ale nie ma prawa go powielać.
Ebook może być wykorzystywany wyłącznie do celów dozwolonego użytku osobistego.
Zakupione ebooki można drukować wyłącznie na własne potrzeby.
5.
Zabronione jest kopiowanie
i rozpowszechnianie zakupionych treści cyfrowych, umieszczanie ich w sieci typu
Internet.
6.
W przypadku zakupu Ebooka,
należy umieścić w koszyku wybrane
pozycje, a następnie postępować zgodnie z
poleceniami zamieszczonymi w Formularzu zamówienia.
7.
W odniesieniu do umowy o
dostarczanie treści cyfrowych (E-book) Klient lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta wyraża zgodę
na spełnianie świadczenia przed
upływem terminu do odstąpienia od umowy. W takim przypadku Klientowi lub
Przedsiębiorcy na prawach konsumenta nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy.
8.
W ramach pojedynczego Zamówienia możliwe jest łączenie
zamówienia Towarów oraz Ebooków.
9.
Z chwilą dokonania
płatności Klientowi zostaje udzielona niewyłączna, niezbywalna, nieprzenoszalna
i bez prawa sublicencjonowania (w tym bez prawa upoważniania innych osób do
korzystania z treści w zakresie udzielonej licencji) licencja na korzystanie z
E-book’a , obejmująca prawo do korzystania z autorskich praw majątkowych, bez
ograniczeń co do terytorium i czasu, na następujących polach eksploatacji: (1) pobrania utworu
i jego zapisu techniką cyfrową
w pamięci komputera;
(2) trwałego lub czasowego
zwielokrotnienia utworu w całości lub w części, techniką cyfrową, w zakresie, w
którym dla wyświetlania, odtwarzania lub przechowywania utworu niezbędne
jest jego zwielokrotnienie; (3) trwałego lub czasowego wyświetlania, odtwarzania lub
przechowywania utworu techniką cyfrową. Wszelkie prawa poza powyższymi nie
udzielone Klientowi w sposób wyraźny są zastrzeżone przez Sprzedawcę, w
szczególności Klient nie jest uprawniony do (1) rozpowszechniania utworu, w tym
najmu lub jego kopii; (2) sublicencjonowania utworu (w tym prawa upoważniania
innych osób do korzystania z utworu oraz (3) do wprowadzenia utworu do obrotu,
w tym użyczenia lub najmu.
10.
W przypadku umowy o
dostarczenie treści cyfrowych (E-book) Konsument oraz Przedsiębiorca na prawach
konsumenta wyraża zgodę na rozpoczęcie wykonywania umowy i dostarczenie treści
cyfrowych przed upływem terminu do odstąpieniu od umowy oraz przed upływem 14
dniowego okresu uprawniającego Klienta do odstąpienia od umowy.
11.
Zgoda powyższa udzielona zostaje w toku składania
Zamówienia przez zaznaczenie odpowiedniego pola w Formularzu Zamówienia.
12.
Stosownie do regulacji
art. 38 pkt. 13) ustawy dnia 24 czerwca 2014 roku o ochronie praw konsumenta,
wyrażenie zgody, o której mowa w ust. 11 powoduje, że Konsumentowi/
Przedsiębiorcy na prawach konsumenta nie przysługuje prawo do odstąpienia od
umowy sprzedaży.
§10
Archiwizacja dokumentów
1.
Sklep nie przechowuje treści
umów zawartych z Klientami w sposób umożliwiający ich późniejsze udostępnienie.
2.
Klient jest zobowiązany do samodzielnego przechowywania informacji dotyczących
zawartych umów, w tym potwierdzeń zamówień oraz dowodów zakupu.
§ 11
Rękojmia i gwarancja
1. Sklep w pełnym zakresie wyłącza wobec Klientów, którzy są przedsiębiorcami innymi niż Przedsiębiorca
na prawach konsumenta, rękojmię oraz
gwarancję – chyba że opis Towaru stanowi inaczej.
2.
Sklep nie
udziela gwarancji na oferowane Towary, chyba, że opis Towaru stanowi inaczej.
3.
Wobec Klientów
będących Konsumentami zastosowanie mają regulacje z art. 556 i
nast. Kodeksu cywilnego (w zakresie wyłącznie rękojmi).
§12
Zmiana Regulaminu
1. Sklep jest uprawniony
do zmiany Regulaminu w następujących przypadkach:
a.
w razie zmiany przepisów
prawa mającej bezpośredni wpływ na treść Regulaminu;
b. w razie nałożenia określonych obowiązków przez organy państwa;
c. w celu usprawnienia działania Sklepu i obsługi
Klienta;
d. w celu poprawy ochrony prywatności Klienta;
e. w celu lub w związku
z dokonaniem zmiany w polityce prywatności;
f.
aby zapobiec nadużyciom;
g. ze względów bezpieczeństwa;
h. w celu
wprowadzenia zmian technologicznych i funkcjonalnych Sklepu;
i.
zmiany w zakresie świadczonych usług, w
tym wprowadzanie nowych;
j.
zmian redakcyjnych.
2. Zmiana staje się skuteczna
w terminie wskazanym przez Sklep nie krótszym niż 15 dni od momentu powiadomienia Klienta o
zmianach i udostępnienia im zmienionego Regulaminu, w szczególności poprzez
jego publikację na stronie Sklepu
oraz przesłanie na adres
e-mail przypisany do konta Klienta.
3. Żadne z postanowień
Regulaminu nie ma na celu naruszenia praw Klienta. Nie może być również w ten
sposób interpretowane, gdyż w przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem,
Sklep deklaruje bezwzględne podporządkowanie się i stosowanie tego prawa w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu.
§13
Ochrona danych osobowych
1.
Administratorem
danych osobowych Klientów jest Salteq Sp. z o.o., z siedzibą w Jaworznie, ul.
Inwalidów Wojennych 10, 43-600 Jaworzno, wpisana jest do rejestru
przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy
Katowice-Wschód w Katowicach Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru
Sądowego, pod numerem: 0000842762, NIP: 6322025687, REGON: 386136097
2.
Dane osobowe
przetwarzane są w celu realizacji zamówień, obsługi Klienta
oraz, za zgodą Klienta, w
celach marketingowych.
3.
Klient ma prawo
dostępu do treści swoich
danych oraz ich poprawiania.
4.
Podanie
danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbędne do realizacji zamówienia.
5.
Szczegółowe
informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce
Prywatności.
§ 14
Postanowienia końcowe
1. W sprawach nieuregulowanych
Regulaminem zastosowanie znajdują odpowiednie przepisy prawa polskiego w tym:
a. ustawa z
dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny,
b. ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta,
c. ustawa z dnia 18
lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną,
d.
ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych
osobowych oraz ogólne rozporządzenie o ochronie danych
(RODO).
2. Spory powstałe między
Klientem będącym Konsumentem a Sklepem mogą być rozstrzygane polubownie – na
przykład poprzez mediację prowadzoną przez Wojewódzki Inspektorat Inspekcji
Handlowej lub przed sądem polubownym działającym przy tym Inspektoracie – o ile
Konsument wyrazi taką wolę. Konsument ma również możliwość skorzystania z
pozasądowych metod rozwiązywania sporów, zgodnych z obowiązującym
prawem, w tym za pośrednictwem unijnej platformy ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr. W przypadku braku
porozumienia spór zostanie rozstrzygnięty przez właściwy miejscowo i rzeczowo
sąd powszechny, zaś w przypadku Klientów
będących przedsiębiorcami właściwym
będzie Sąd właściwy miejscowo dla siedziby Sklepu.